تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو

کاربر بلاگیکس · 15:20 1401/03/27

عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی

در ادامه مرسوم‌ترین مشکلاتی که برای ماشین‌های لباسشویی رخ می‌دهد و نحوه عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

اتصالی قطعات داخلی با بدنه

وقتی بدنه ماشین لباسشویی برقدار است آن را خاموش کنید و بعد از اطمینان از قطع برق المان‌های مصرف‌کننده برق در دستگاه مانند خازن، موتور، پمپ، هیدواستات و ترموستات را به‌دقت بررسی کنید. می‌توانید اجزای الکتریکی را از مدار خارج کنید و مجددا لباسشویی را به برق بزنید و ببینید مشکل حل شده یا خیر. با این کار می‌توانید قطعه معیوب را شناسایی کنید.

 

یک تعمیرکار ماشین لباسشویی خوب در بسیاری از مواقع می‌تواند اتصالی قطعه را برطرف کند. گاهی نیز مشکل با سیم ارت به بدنه موقتا حل می‌شود تا مشکل اصلی ریشه‌یابی و حل شود. بیاد داشته باشید که اگر با ارت کردن بدنه فیوز برق پرید باید فکری اساسی برای تعویض و تعمیر قطعات ماشین لباسشویی کرد.

 

اتصالی در سیم‌های لباسشویی

اگر اقداماتی که در بخش قبل توضیح دادیم را انجام دادید و قطعات را از مدار خارج کردید اما کماکان بدنه لباسشویی برقدار بود، حتما مشکل از اتصالی سیم‌ها است. بهتر است در این حالت سیم‌بندی لباسشویی عوض شود.

 

پریدن فیوز منزل با روشن شدن ماشین لباسشویی

در این حالت ممکن است سیم‌بندی ماشین لباسشویی شما اشتباه باشد. اگر به‌تازگی سیم‌بندی لباسشویی تعویض شده یا قطعه‌ای را تعمیر و یا تعویض کرده‌اید ممکن است تعمیرکار شما به‌درستی این کار را انجام نداده باشد و باید یک تعمیرکار ماهر سیم‌بندی مدارات را بررسی کند. احتمال دیگر این است که قطعه‌ای در لباسشویی شما معیوب باشد.

 

به همان روشی که در بخش قبل توضیح داده شد قطعات مصرف‌کننده برق را از مدار لباسشویی خارج کنید تا ببینید با روشن کردن لباسشویی فیوز مجدد می‌پرد یا خیر. اگر مشکل حل شود یکی از قطعات ایراد دارد و با تست کردن می‌توانید قطعه معیوب را پیدا کرده و نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. چنین مواردی شما را ناچار به تعمیر ماشین لباسشویی می‌کند.

 

البته تجربه نشان داده است که گاهی ایراد از ماشین لباسشویی شما نیست و فیوز منزل به‌خصوص در منازل قدیمی مشکل دارد. در خانه‌هایی که از ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌کنند باید حداقل جریان نامی فیوز ۱۵ آمپر باشد. برخی فیوزها توانایی عبور جریان مورد نیاز لباسشویی را ندارند و با روشن نشدن لباسشویی برق منزل قطع می‌کنند.

 

حرکت کردن ماشین لباسشویی حین کار

اگر ماشین لباسشویی شما در حین کار حرکت می‌کند، به احتمال زیاد نصب ماشین لباسشویی درست انجام نشده است. اگر نصب درست باشد ممکن است بست‌های نگهدارنده از چلیک جدا نشده باشد. در این حالت باید با استفاده از راهنمایی‌های دفترچه راهنما بست‌ها را باز کرد تا مشکل حل شود.

 

در ماشین لباسشویی از میله‌های به نام میله‌های ترانسپورت یا میله‌های حمل و نقل برای نگهداری از دستگاه در حین جابجایی استفاده می‌شود. در برخی مدل‌ها دو و برخی مدل‌های دیگر سه میله وجود دارد. این میله‌ها باعث می‌شود که از حرکت چلیک و برخوردش با خازن و تایمر جلوگیری شود. گاهی ممکن است میله‌های ترانسپورت از چلیک جدا نشده باشد در چنین حالتی ممکن است لباسشویی در حین کار حرکت کند.