تعمیرات لوازم برقی منزل

تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو

کاربر بلاگیکس · 15:20 1401/03/27

عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی

در ادامه مرسوم‌ترین مشکلاتی که برای ماشین‌های لباسشویی رخ می‌دهد و نحوه عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

اتصالی قطعات داخلی با بدنه

وقتی بدنه ماشین لباسشویی برقدار است آن را خاموش کنید و بعد از اطمینان از قطع برق المان‌های مصرف‌کننده برق در دستگاه مانند خازن، موتور، پمپ، هیدواستات و ترموستات را به‌دقت بررسی کنید. می‌توانید اجزای الکتریکی را از مدار خارج کنید و مجددا لباسشویی را به برق بزنید و ببینید مشکل حل شده یا خیر. با این کار می‌توانید قطعه معیوب را شناسایی کنید.

 

یک تعمیرکار ماشین لباسشویی خوب در بسیاری از مواقع می‌تواند اتصالی قطعه را برطرف کند. گاهی نیز مشکل با سیم ارت به بدنه موقتا حل می‌شود تا مشکل اصلی ریشه‌یابی و حل شود. بیاد داشته باشید که اگر با ارت کردن بدنه فیوز برق پرید باید فکری اساسی برای تعویض و تعمیر قطعات ماشین لباسشویی کرد.

 

اتصالی در سیم‌های لباسشویی

اگر اقداماتی که در بخش قبل توضیح دادیم را انجام دادید و قطعات را از مدار خارج کردید اما کماکان بدنه لباسشویی برقدار بود، حتما مشکل از اتصالی سیم‌ها است. بهتر است در این حالت سیم‌بندی لباسشویی عوض شود.

 

پریدن فیوز منزل با روشن شدن ماشین لباسشویی

در این حالت ممکن است سیم‌بندی ماشین لباسشویی شما اشتباه باشد. اگر به‌تازگی سیم‌بندی لباسشویی تعویض شده یا قطعه‌ای را تعمیر و یا تعویض کرده‌اید ممکن است تعمیرکار شما به‌درستی این کار را انجام نداده باشد و باید یک تعمیرکار ماهر سیم‌بندی مدارات را بررسی کند. احتمال دیگر این است که قطعه‌ای در لباسشویی شما معیوب باشد.

 

به همان روشی که در بخش قبل توضیح داده شد قطعات مصرف‌کننده برق را از مدار لباسشویی خارج کنید تا ببینید با روشن کردن لباسشویی فیوز مجدد می‌پرد یا خیر. اگر مشکل حل شود یکی از قطعات ایراد دارد و با تست کردن می‌توانید قطعه معیوب را پیدا کرده و نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. چنین مواردی شما را ناچار به تعمیر ماشین لباسشویی می‌کند.

 

البته تجربه نشان داده است که گاهی ایراد از ماشین لباسشویی شما نیست و فیوز منزل به‌خصوص در منازل قدیمی مشکل دارد. در خانه‌هایی که از ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌کنند باید حداقل جریان نامی فیوز ۱۵ آمپر باشد. برخی فیوزها توانایی عبور جریان مورد نیاز لباسشویی را ندارند و با روشن نشدن لباسشویی برق منزل قطع می‌کنند.

 

حرکت کردن ماشین لباسشویی حین کار

اگر ماشین لباسشویی شما در حین کار حرکت می‌کند، به احتمال زیاد نصب ماشین لباسشویی درست انجام نشده است. اگر نصب درست باشد ممکن است بست‌های نگهدارنده از چلیک جدا نشده باشد. در این حالت باید با استفاده از راهنمایی‌های دفترچه راهنما بست‌ها را باز کرد تا مشکل حل شود.

 

در ماشین لباسشویی از میله‌های به نام میله‌های ترانسپورت یا میله‌های حمل و نقل برای نگهداری از دستگاه در حین جابجایی استفاده می‌شود. در برخی مدل‌ها دو و برخی مدل‌های دیگر سه میله وجود دارد. این میله‌ها باعث می‌شود که از حرکت چلیک و برخوردش با خازن و تایمر جلوگیری شود. گاهی ممکن است میله‌های ترانسپورت از چلیک جدا نشده باشد در چنین حالتی ممکن است لباسشویی در حین کار حرکت کند.

خطاهای مختلف در ماشین لباسشویی

کاربر بلاگیکس · 15:17 1401/03/27

ارور F04 برای لباسشویی آریستون مشکل از ، خرابی هیدروستات می باشد .

 

- ارور F2 برای لباسشویی آاگ مشکل از ، تخلیه آب است . شما نیازمند تعویض پمپ تخلیه هستید .

 

- ارور E1 برای لباسشویی های قدیمی سامسونگ مشکل از ، شیربرقی است .

 

- ارور E01 برای لباسشویی کنوود مشکل از ، درب لباسشویی می باشد که درست بسته نشده است .

 

- ارور E9 برای لباسشویی اسنوا مشکل از ، هیدروستات می باشد .

 

- ارور OE برای لباسشویی الجی مشکل از ، پمپ تخلیه می باشد .

 

- ارور E32 برای لباسشویی بوش مشکل از ، لباس شما در لباسشویی بوش هنگام خشک کردن ، کم یا زیاد می باشد .

 

نگهداری

برای محافظت از ماشین رخت‌شویی و عمر بیشتر آن باید ماهی یکی دو بار روی قسمت‌هایی که احتمال زنگ زدگی می‌رود کمی وازلین بمالید برای پاک کردن داخل ماشین رختشویی در ماشین حدود ۱ لیتر (به‌حسب نوع ماشین و حجم آن) سرکه ریخته و ماشین را روشن کنید تا تمام مراحل شستشو را انجام دهد. سرکه موجب تمیز شدن لوله‌ها و داخل رخت‌شویی می‌شود.

 

ماشین لباسشویی هوشمند

ماشین لباسشویی‌های هوشمند قابلیت شستشوی هوشمند و کنترل از راه دور را از طریق وای فای را دارند. با این امکان جدید به راحتی می‌توان از خارج از منزل و با تلفن همراه، دستور آغاز شستشو را داد و بر تمام مراحل شستشو نظارت کرد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب در ماشین لباسشویی‌های هوشمند، برنامه شستشوی هوشمند یا Auto Optimal Wash است. با فعال شدن برنامه «بهترین شستشوی اتوماتیک»، ابتدا چهار حسگر، اطلاعات مربوط به البسه موجود در ماشین، شامل اندازه، میزان چرک و آلودگی، مقدار آب و مواد پاک‌کننده لازم را ارزیابی می‌کند. سپس بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، مناسب‌ترین برنامه شستشو شامل دما، میزان آب، زمان، تعداد آبکشی و سرعت گردش به‌طور خودکار تعیین می‌شود. همچنین مخزن شوینده Auto Dispenser، به‌طور خودکار و به مقدار لازم، مواد پاک‌کننده و نرم‌کننده را در فرایند شستشو وارد می‌سازد و دیگر نیازی به پر کردن مخزن مواد شوینده برای هر بار شستشو نیست.

 

صفحه تمام لمسی و رنگی و برنامه‌های کاربردی مختلفی که روی آن نصب شده از جذابیت‌های ماشین لباسشوی هوشمند است. ضمن این که فناوری Eco bubble به حل مواد پاک‌کننده و ایجاد کف غلیظی که با سرعت بیشتر در پارچه نفوذ کند، کمک کرده و به خاطر نیاز کم‌تر به آب گرم، انرژی کمتری را در هر شستشو مصرف می‌کند

تعمیر برندهای مختلف یخچال

کاربر بلاگیکس · 15:13 1401/03/27

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

سامسونگ یک مارک معروف کره‌ای و چند ملیتی است که در جاهای مختلفی مانند: سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف و غیره وجود دارد، این برند دارای محبوبیت زیادی است که معمولا از یخچالهای ساید بای ساید آن در رنگ‌های متنوع استفاده می‌کنند. با توجه به هر عیبی که داشته باشد، تعمیرکار حرفه‌ای در این برند می‌تواند تعمیر کند.

 

تعمیر یخچال جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یک مارک چندملیتی و آمریکایی است که از چهار قسمت مختلف GE انرژی، GE فناوری، GE کپیتال و GE هلت‌کر تشکیل شده است. این مدل توانسته طرفداران زیادی پیدا کند و یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی است. اما برای Refrigerator repair جنرال الکتریک نیاز به یک تعمیرکار یخچال دارید تا بتواند عیوب دستگاه شما را تشخیص دهد.

 

تعمیر یخچال الکترواستیل

الکترو استیل یک برند ایرانی معتبر است که توانسته در حوزه تولید یخچال فریزر و فریزر صنعتی جایگاه خوبی بدست آورد. این یخچال فریزرها در دو نوع معمولی و ساید بای ساید موجود هستند و با عیوبی که ممکن است برایشان بوجود بیاید نیاز به تعمیر توسط تعمیرکار حرفه‌ای ایرانیان سرویس دارند.

 

ابزارآلات لازم برای تعمیر یخچال

هر دستگاهی که خراب می‌شود نیاز به یک سری ابزارآلات دارد تا در هنگام تعمیر از آن استفاده شود. برای Refrigerator repair در منزل وجود ابزارهای زیر ضروری است:

 

پیچ گوشتی

دمباریک

انبردست

آچار بکس

آلن

دستگاه جوشکاری

کپسول گاز

مانومتر

اهم متر

کورکن لوله

سرپیک جوشکاری

ترازوی شارژ گاز

لوله بر

دستگاه نشت‌یاب

پودر تنه کار برای جوشکاری

سیم چین وارنیش یا لنت برق

هویه

تعمیر یخچال قدیمی

اکثر یخچال‌های قدیمی عیوبی دارند که نیاز به Refrigerator repair قدیمی پیدا می‌کنند. به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

 

بسته نشدن درب یخچال

یکی از موارد رایجی که ممکن است برای یخچال‌ها اتفاق بیفتد، بسته نشدن درب آن است. در این حالت مشکل از لاستیک یخچال است و باید تعمیر و عوض شود. علت دیگری که ممکن است داشته باشد تراز نبودن یخچال است.

 

سرد نشدن یخچال

این مشکل نیز بسیار متداول است و هر کسی با آن برخورد داشته است. این مشکل می‌تواند به دلیل کمبود گاز در یخچال قدیمی باشد که نیاز به شارژ دارد.

 

اگر یخچال قدیمی شما گرم و فریزر سرد است، ممکن است یکی از موارد زیر اتفاق افتاده باشد:

انجماد لوله‌های تبخیرکننده

مشکل در موتور فن اواپراتور

خطا در مجموعه کنترل دمپر

خطا در ترمیستور الکتریکی

خرابی دمای پنل کنترل

خرابی پنل کنترل اصلی یخچال

هر یک از مشکلات فوق باید فورا رفع شود.

با رعایت نکات زیر کمتر نیاز به تعمیر یخچال فریزر خواهید داشت.

انتخاب یخچال فریزر با مصرف انرژی کمتر

استفاده از محافظ برقی جهت استفاده از یخچال فریزر

درجه ترموستات را روی متوسط قرار دهید تا با شروع کار یخچال بعد از اتصال به برق اتفاقی نیفتد.

اگر یخچال شما دائم در حال برفک است سریعا آن را به صورت دستی پاک کنید و سپس در اسرع وقت یخچال را تعمیر کنید.

هرگز با ابزار تیز یخ‌های فریزر را جدا نکنید زیرا اواپراتور آلومینیومی است و سوراخ‌ها و گاز یخچال به راحتی خارج می‌شود و باید یخچال را تعمیر کنید.

قرار دادن یخچال یا فریزر در نزدیکی منابع و وسایل گرمایشی مصرف انرژی را زیاد می‌کند. حداقل ۲ سانتی متر در اطراف یخچال قرار دهید.

از قرار دادن غذای داغ در یخچال و بدون درپوش مخصوصا مایعات خودداری کنید.

برای تمیز کردن یخچال فریزر حتماً آن را از برق جدا کرده و حداقل دو ساعت پس از جابجایی یخچال به برق وصل کنید.

هر چند مدت یکبار بدنه یخچال را تمیز کنید.

هنگامی که برای مدت کوتاهی از خانه خارج می‌شوید یا در سفر هستید، ترموستات یخچال را روی درجه پایین‌تری قرار دهید.

مواد اولیه‌ای که در یخچال می‌گذاریم گرمای خاص خود را دارد و چون دمای آن‌ها گرمتر از دمای یخچال است منبع تولید حرارت هستند تا زمانی که به دمای یخچال برسند باعث تولید برفک می‌شوند.

نکات مهم در تعمیر یخچال فریزر

قبل از شروع کار تعمیرات، باید یخچال را به طور کامل بررسی کرد و هرگز نباید قبل از اطمینان از مشکل داشتن کمپرسور از دستگاه جدا شود.

با توجه به هزینه بالای تعمیرات یخچال، تست کمپرسور قدیمی بسیار خوب و مقرون به صرفه خواهد بود.

درب یخچال باید به طرزی باشد که اگر ۹۰ درجه باز کنید به راحتی بسته شود.

با بررسی دقیق رنگ روغن کمپرسور می‌توانید کیفیت آن را تشخیص دهید.

اگر روغن کمپرسور تیره باشد بهتر است کمپرسور را عوض کنید.

هنگام برش لوله مویرگی باید مواظب باشید که از تغییر شکل و برش ناهموار جلوگیری شود.

به طور کلی، باید خاطرتان باشد که به سیستم محتوای مبرد نباید اصلا حرارت داد یا جوشکاری کرد.

سرعت کار برای جلوگیری از ورود هوا و رطوبت هنگام Refrigerator repair بسیار مهم است.

موضوع کنترل سیستم از نظر نشتی بسیار مهم است.

نشتی یا شارژ کم با خنک‌کنندگی کم نشان داده می‌شود.

تعمیر یخچال و فریزر

کاربر بلاگیکس · 14:45 1401/03/27

ویژگی‌های تعمیرکار یخچال

با توجه به هزینه و بودجه مورد نظر برای تعمیر یخچال خود، متداول است که بخواهید یک تعمیرکار متخصص یخچال را انتخاب کنید. برای این چنین انتخابی لازم است نظرات مشتریان قبلی، گواهی فنی تعمیرکار، قیمت تقریبی خدمات و غیره مورد بررسی قرار گیرد.

 

خدمات Refrigerator repair فریزر شامل چه مواردی می‌شود؟

 

تعمیر آب سردکن و یخ ساز

تعمیر خرابی موتور یخچال

شارژ گاز یخچال ساید بای ساید و معمولی

تعویض و تنظیم زبانه در یخچال ساید بای ساید

تعویض ترموستات، کمپرسور و فیلتر ساید بای ساید یخچال

Refrigerator repair فریزر قدیمی، خارجی و ساید بای ساید

وظایف یک تعمیرکار یخچال چیست؟

حتما شما هم با یکی از مواردی که گفتیم برخورد داشته اید و برای اینکه بتوانید تعمیرکار یخچال پیدا کنید و از او کمک بگیرید، از اطرافیانتان تحقیق کنید یا به نزدیک ترین تعمیرگاه منطقه خود مراجعه کرده و از آنها درخواست کرده اید. تعمیرکاران یخچال افرادی هستند که با توجه به مهارتشان در عیب یابی برندهای مختلف یخچال فریزر، در رفع مشکل شما پیش قدم هستند.

 

بررسی خرابی‌های یخچال جهت تعمیر در محل

یخچال و فریزرهای مختلف ممکن است دچار مشکلات متعددی شوند که همه ما به خوبی می‌دانیم، ما چند مورد از مشکلات را به شما می‌گوییم که اگر هر یک از این مشکلات پیش آمد با تعمیرکار در میان بگذارید

در این قسمت به مشکلات متداولی که نیاز به Refrigerator repair فریزرها است می‌پردازیم:

 

صدای زیاد یخچال فریزر

امکان دارد دستگاه شما یکسره کار کند و باعث آزار شما شود.

امکان دارد لاستیک دور درب یخچال فریزر شما آسیب ببیند و مشکل برفک برای دستگاه شما بوجود بیاید.

داغ کردن بیش از حد موتور

اگر فریز مواد غذایی به خوبی صورت نگیرد باعث آزار شما و حتی به مرور زمان فاسد شدن مواد غذایی میشود.

تعمیر تلویزیون الجی

کاربر بلاگیکس · 14:42 1401/03/27

شاید اکثر مردم فکر کنند که روشن نشدن تلویزیون از آن دسته ایراداتی هست که خودشان نمی توانند این مشکل را در تلویزیونشان برطرف کنند و حتما جهت تعمیر تلویزیون ال جی نیاز به مراجعه متخصص دارد. اما بهتر است اول در این مقاله نکاتی که در ادامه بیان خواهد شد را مطالعه کنید و بعد در صورت برطرف نشدن مشکل کار را به متخصص بسپارید.

این دسته از ایرادهای مربوط به روشن نشدن تلویزیون، معمولا به دلیل مشکل در عملکردهای برق رسانی دستگاه به وجود می‌آید، اما گاهی هم ممکن است ایراد در سخت افزار تلویزیون باعث بروز این مشکل شده باشد.

به طور خلاصه می‌توان گفت اگر مشکلی در برق رسانی یا سخت افزار تلویزیون به وجود بیاید ایرادها به شکل‌های زیر می‌تواند ظاهر شود :

 

تلویزیون ال جی روشن نمی‌شود

در تلویزیون ال جی یک لحظه تصویر می‌آید و خاموش می‌شود.

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون‌های ال جی

تلویزیون ال جی روشن و خاموش می‌شود

بعد از چند ساعت تلویزیون ال جی خاموش می‌شود

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون‌های ال جی

تلویزیون ال جی خودبخود روشن می‌شود

تعمیرات تلویزیون

کاربر بلاگیکس · 14:38 1401/03/27

همانطور که میدانید تعمیر تلویزیون کار پیچیده ای می باشد که تنها باید توسط افراد متخصص و کار بلد انجام گیرد . چون کوچکترین خطایی باعث آسیب رسیدن به قطعات ویژه پنل یا صفحه نمایش می شود . از آنجایی که در جریان هستید جا به جایی تلویزیون امری دشوار می باشد . و اینکه اگر مشکلی برای تلویزیون پیش بیاید این نگرانی به وجود می آید که چگونه تلویزیون را به مراکز تعمیر ‌و یا نمایندگی ها ببرید .مرکز ایرانیان سرویس به دلیل آسایش و رفاه حال شما عزیزان ، همچنین صرفه جویی در زمان و روند تعمیر تلویزیون ، تعمیر در منزل را برای شما کاربران گرامی در نظر گرفته است . این روش که یکی از پردرخواست ترین روش های تعمیر می باشد مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفته است . شما عزیزان می توانید در صورت بروز مشکلی در دستگاه تلویزیون خود ، با مراجعه به سایت مرکز تعمیرات تخصصی ایرانیان سرویس و از طریق راه های ارتباطی با ما تماس گرفته و نسبت به تعمیر درخواست خود اقدام نمایید . در صورتی که با شماره های ما تماس بگیرید همکاران ما نسبت به تکمیل فرم در خواست تعمیر تلویزیون شما اقدامات لازم را انجام داده و فرم درخواست شما را تکمیل می کنند .

 

 

مشکل به وجود آمده و مدل تلویزیون اطلاعات اصلی می باشند که لازم است شما در فرم در خواست خود ثبت نمایید . بعد از تکمیل فرم درخواست ، همکاران ما آن را به کارشناسان و تکنسین متخصصی که به محل سکونت شما نزدیک است ارجاع می دهند . کارشناسان ما بنابر مدل و مشکل اعلامی توسط شما متوجه مشکل شده و همراه تجهیزات و قطعات مورد نیاز تلویزیون ، به محل مورد نظر شما آمده و بررسی های لازم را انجام می دهند . کارشناسان ما بعد از بررسی مشکل بوجود آمده اگر تنها ایراد در همان قطعه باشد آن را تامیر و در صورتی که منشا مشکل از قطعات دیگر باشد آنها را نیز بررسی نموده و بهد ا توضیحات و پاسخگویی به تمام سوالات شما ، همچنین برآورد و هزینه تعمیر ، با مشورت شما نسبت به تعمیر تلویزیون اقدام می نمایند .

 

 

توصیه ما به شما عزیزان این می باشد که در صورت بروز حتی کوچکترین خطایی در تلویزیون خود ، نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید تا از مشکلات جدی ،که قرار است پیش بیاید جلوگیری به عمل آورید . تعمیر زود هنگام علاوه بر هزینه های مقرون به صرفه تعمیرات موجب این می شود که اختلال بوجود آمده در یک قطعه به الباقی قطعات دیگر تلویزیون سرایت نکند .

نحوه مراقبت از مایکروفر

کاربر بلاگیکس · 14:29 1401/03/27

نحوه مراقبت و نگهداری از مایکروفر

۱. همیشه دستگاه خود را بلافاصله پس از استفاده کردن تمیز کنید.

زمانی که از مایکروفر استفاده می کنید ممکن است مواد غذایی از درون ظرف به بیرون نشت پیدا کند، در صورت ایجاد این اتفاق باید مایکروفر خود را پس از هر بار استفاده به سرعت تمیز کنید . زیرا در صورت روشن کردن مجدد مایکروفر باقیمانده مواد غذایی تمیز نشده انرژی دستگاه را جذب می کنند و باعث ایجاد یک کانون بسیار گرم درون دستگاه می‌شود که می‌تواند به آن آسیب برساند.

 

 ۲. پاک کردن فیلترهای چربی

فیلترهای چربی در زیر مایکروفر قرار داشته و باعث بدام انداختن بخار و دود موجود در داخل مایکروفر می‌شوند با این حال اگر این فیلترها را تمیز نکنید کارایی مایکروفر کاهش یافته و خطر آتش سوزی ایجاد می شود .

ابتدا این فیلترها را با کمک دستکش یا دستمال از جای خود خارج کرده و با آب گرم و یک ماده شوینده قدرتمند بشوید .جای این فیلترها درون مایکروفر را نیز به خوبی با مطالعه کتابچه راهنمایی دستگاه تمیز کنید.

در انتها ، فیلترها را در جای خود قرار داده و در صورتی که احساس می کنید چربی زیادی به خود گرفته و دیگر مناسب نیست آنها را با فیلترهای نو جایگزین کنید.

 

۳. از زمان های پخت از پیش تعیین شده استفاده کنید.

برخی افراد تمایل دارند مواد غذایی را بیش از حد بپزند تا مواد غذایی کاملا نرم شوند و برای این کار درجه حرارت و مدت زمان پخت درون مایکروفر را تغییر می دهند . 

انجام این کار ممکن است بر سیستم کنترل دستگاه تاثیر گذاشته و باعث خراب شدن مایکروفر در مدت زمان کم شود.

بنابراین بهتر است از تنظیمات خودکار دستگاه برای پخت غذای خود استفاده کنید. این تنظیمات این اطمینان را حاصل خواهند کرد که غذای شما کاملاً پخته شده و به دستگاه آسیب نمی رسد.

اطمینان از بسته شدن درست درب دستگاه

درب مایکروفر مهم ترین قسمت این دستگاه می باشد که تضمین می کند غذا در حین پخت کاملاً درون دستگاه باقی می ماند.

درب مایکروفر همچنین دارای سوئیچ های ایمنی است که این اطمینان را حاصل می کند که هیچ الکتریسیته ای نمی تواند هنگام پخت غذا و باز شدن درب دستگاه از آن خارج شود.

در صورتی که یکی از این کلید های موجود بر روی مایکروفر خراب شود بر روی کل سیستم تاثیر می گذارد . 

بنابراین یکی از راه های مراقبت و نگهداری از مایکروفر ، درست بستن درب دستگاه بوده و اینکه هنگام باز کردن درب دستگاه آن را محکم نکشید.

 

۵. در صورتی که چیزی در ماکروفر نیست از آن استفاده نکنید.

بسیاری از افراد از مایکروفر خود به عنوان تایمر استفاده می‌کنند . اگر این کار برای مدت کوتاهی انجام شود ایرادی ندارد ، اما به دلیل آنکه باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود ممکن است باعث ایجاد علائم سوختگی در داخل دستگاه شود و هنگامی که این اتفاق می‌افتد مایکروفر با تمرکز بر روی این علائم باعث آسیب به قطعات داخلی می شود.

 

۶. از ظروف مخصوص مایکروفر استفاده کنید.

برخی از افراد معتقدند که استفاده از ظروف و کاسه های فلزی برای گرم کردن سریع غذا در داخل مایکروفر اشکالی ندارد ، اما باید بدانید در صورتی که از ظروف فلزی در داخل دستگاه خود استفاده کنید ممکن است جرقه ایجاد شده و باعث سوختن دستگاه شما بشود . 

همیشه از ظرف های مخصوص مایکروفر استفاده نموده و اطمینان حاصل کنید که از هر طرف با دیواره های دستگاه فاصله دارد.

 

۷. هنگام آشپزی محدودیت های وزنی را رعایت کنید.

دستگاه های مایکروفر از پس هر مقدار غذا در هر حالت بر می‌آیند. با این حال اگر از مایکروفر خود به طور مداوم برای پخت مواد غذایی سنگین استفاده می کنید باید ظرفیت وزنی دستگاه خود را بررسی کنید ، زیرا در صورتی که به طور مداوم از مواد غذایی بسیار سنگین استفاده کنید ممکن است صفحه چرخان و موتور دستگاه در حین عملکرد دچار آسیب شوند.

این مسئله همچنین می‌تواند بر روی مگنترون دستگاه تاثیر گذاشته و به طور کل دستگاه را از کار بیندازد. بنابراین لازم است قبل از پخت و پز یا گرم کردن مجدد مواد غذایی کتابچه راهنمای دستگاه را از نظر محدودیت وزنی بررسی کنید .

از کار افتادن گریل دستگاه

گریل به غذای شما کمک می کند تا به صورت کامل بپزد و یا روی آن طلایی رنگ شود . ولی در صورت خرابی برد ، المنت ، و یا ترموستات دستگاه شما ، گریل از کار می افتد . تشخیص علت اصلی خرابی گریل نیازمند استفاده از ابزار های مناسب می باشد . این کار در تخصص افراد ماهر مشغول در ایرانیان سرویس می باشد . شما به تنهایی نمی توانید مشکل را بیابید و آن را برطرف کنید . اگر یکی از سه قطعه گفته شده خراب شده باشد و قابلیت تعمیر نداشته باشد ، باید آنها را با قطعات دیگری جایگزین نمود .

 

3 . خرابی فن ماکروویو

فن ماکروفر یکی از مهم ترین اجزای آن است . وظیفه فن در ماکروویو خروج دود و بوی مواد غذایی در حین پختن آن می باشد . در صورت خرابی ، فن دستگاه کارایی خود را از دست می دهد . به طور کلی فن دستگاه به دلایل مختلفی از قبیل معیوب شدن موتور فن آن و یا ایراد در کارکرد قطعه ی موتور فن ، خرابی موتور اصلی دستگاه ، مسدودی فیلتر روغن و یا فیلتر زغالی دستگاه ، و همچنین خرابی دمپر می تواند خراب شود .

 

برای تعمیر این فن لازم است ابتدا قطعات موتور فن ، موتور دستگاه ، فیلتر روغن ، فیلتر زغالی و دمپر بررسی شوند . در صورتی که مشکل خرابی فن به خاطر یکی از این قطعات باشد باید آن را تعمیر و یا تعویض نمود .

 

برای تعمیر فن ، خودتان دست به تعمیر آن نزنید . بلافاصله بعد از خرابی آن  با ایرانیان سرویس تماس بگیرید . متخصصان ماهر در ایرانیان سرویس سریعا دستگاه شما را بررسی می کنند و مشکل آن را برطرف می نمایند .

 

4 . خرابی موتور گردان در ماکروویو

در ماکروفر برای اینکه گرما یکسان به همه ی قسمت های ظرف غذا برسد ، از موتور گردان استفاده شده است . این موتور به وسیله ی قطعات شفت و کوپولار به سینی چرخان دستگاه متصل است . موتور گردان در واقع تامین کننده ی انرژی مورد نیاز برای چرخش سینی می باشد . موتور گردان اگر خراب شود ، مشکلات زیادی از قبیل یک دست پخته نشدن غذا را برای شما به وجود می آورد . در صورت خراب شدن این قطعه برای تعمیر لازم است که موتورگردان از دستگاه جدا شود . وقتی موتورگردان توسط متخصصان ما در ایرانیان سرویس از دستگاه جدا شد ، علت خرابی آن بررسی می شود . متخصص ما بسته به تشخیص خود آن قطعه را یا تعمیر می کند و یا اگر نیاز به تعویض داشت . آن را تعویض می نماید و موتورگردان جدیدی را جایگزین آن می کند .

تعمیر مایکروفر

کاربر بلاگیکس · 14:22 1401/03/27

ایرادات رایج ماکروفر

در عصری که سرعت از اهمیت زیادی برخوردار است ، استفاده از ماکروفر سرعت زیادی به پخت غذا و گرم کردن غذاها برای به ارمغان آورده است . با استفاده از ماکروفر در فرآیند آشپزی کارها سریعتر پیش می رود و به دنبال آن در زمان صرفه جویی شایانی صورت می پذیرد . اما ماکروفر ها در تمامی برندها ممکن است دچار خرابی شوند که در این قسمت به چند مورد از خرابی و راه حل آن می پردازیم

 

 1 . از کار افتادن صفحه نمایش ماکروویو :

اغلب ماکروفر ها با لمس کردن (تاچ) صفحه نمایش خاموش ، روشن میشود . بنابراین با از کار افتادن صحفه نمایش عملا ماکروفر قابل استفاده نیست .

 

دلایل زیادی باعث کار نکردن صفحه نمایش می شود :

 

* نوسان برق :

 

نوسان برق نوسان مخربی بر روی صفحه نمایش ماکروفر دارد . می توانید با استفاده از یک محافظ برق خرابی های ناشی از نوسانات برق را به حداقل برسانید . محاف با بررسی برق ماکروفر را از مدار خارج و اجازه ی روشن شدن به آن نمی دهد . چنانچه با خرابی صفحه نمایش مواجه شدید به ایرانیان سرویس مراجعه کنید .

 

* خرابی برد دستگاه :

 

یکی از مهم ترین خرابی هر دستگاهی برد آن است . با خرابی برد کار با ماکروفر دچار مشکل خواهد شد . با بروز این مشکل هرچه سریعتر ماکروفر رو به مرکز تعمیرات ایرانیان سرویس منتقل کنید . ایرانیان سرویس با تجربه ی موفق در تعمیر اکثر برند ها برد دستگاه شما را تعمیر و یا در صورت عدم امکان تعمیر ( چنانچه برد موجود باشد ) اقدام به تعویض آن خواهد نمود .

 

* سوختن فیوز برق :

 

سوختن یوز ذستگاه می تواند باعث کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر شود . در واقع فیوز یک حفاظتی است که در هنگام اتصالی برق از دستگاه در برابر خرابی های ناشی از اتصالی برق محافظت می کند . برای تعویض فیوز حرارتی دستگاه حتما به تعمیر کار مجرب مراجعه کنید